Babynaaisels deel 3

’t Gaat gestaag vooruit, die to do lijst. Heel gestaag wel… Maar ondertussen mocht ik nog een slaapzakje en de wiegbekleding van dat lijstje schrappen.

wiegje

Mijn wiegje (van ondertussen 32 jaar geleden) kreeg een opknapbeurt: hij werd helemaal afgeschuurd en in het wit gestoken. Ik had eigenlijk een sterrenstofje voorzien voor de bekleding, maar dat bleek een beetje flets te worden. Maar stofjes genoeg in voorraad hoor hier! Bij een bezoekje aan Hasselt vorig jaar ben ik eens de Primark binnengelopen. Qua kleren niet echt mijn ding, maar ik spotte er een prachtig tweepersoonsdekbed met beertjes dat ik echt niet kon laten liggen. Uiteraard met de bedoeling om iets met het stofje te maken. En bleek het nu wel niet ideaal te zijn voor een wiegje? Praktisch denken gaat tegenwoordig precies niet meer zo goed, dus ik ben toch zo’n 3 uur bezig geweest met het opmeten, uittekenen en knippen. Het naaien ging dan weer vlotjes. Ik zette de stukken met kamsnaps aan elkaar, met de bedoeling om het ook mogelijk te maken om één zijde van de bekleding weg te halen. Zo zien we ons klein ventje beter liggen…

slaapzakje2

Wat een heerlijk stofje, die ijsbeertjes van Soft Cactus! Zo lekker zacht… Voor de binnenzijde gebruikte ik een flanelletje van Cloud9. Als de baby even zacht slaapt als zijn slaapzakje aanvoelt, dan zullen we héél erg tevreden mogen zijn, haha. Met dit slaapzakje heb ik wel beseft dat ik de projectjes met rits vanaf nu links moet laten liggen. Praktisch nadenken is zoals ik al zei duidelijk mijn sterkste punt niet meer. Zwangerschapsdementie… O ja, moet ik nog zeggen dat ik opnieuw voor de Ava slaapzak van StraightGrain koos? Ik moet me dringend eens de Lua aanschaffen, zodat ik ook grotere versies kan beginnen maken!

Ondertussen liggen er ook nog wat geknipte slabbetjes en kwijlsjaaltjes klaar, en een vlaggenlijn staat zeker ook nog op het programma. Nog 6 weekjes… 🙂

Geef een reactie

