Babynaaisels deel 2

Nu ja, deel 2 is het misschien niet echt (ik heb al zo veel posts over babynaaisels), maar ’t is de tweede met deze naam. En de tweede met maaksels in aanloop naar de geboorte van ons klein mannetje 🙂

Ik kwam op Pinterest een werkbeschrijving tegen voor een tutkoord. Maar dat leek me zo ingewikkeld! Ik bedacht dat het veel eenvoudiger moest kunnen, en ja hoor, eventjes nadenken en op 10 minuutjes zat het eerste tutkoordje in elkaar. En het werden er meteen 3. Al wat je nodig hebt, zijn wat restjes lint, een clip en een strook stof van 50×7 cm. Hmm, ik zal nog eens op zoek moeten naar van die clips, ik weet niet meer bij welke winkel ik ze gehaald heb…

tutkoordjes

Verder rolde er dit weekend ook een dekentje in het sterrenstofje vanonder de naaimachine. Het sterrenstofje zie je veel terugkomen, ik heb het gekozen om er de eerste babydingetjes voor in het wiegje mee te maken. De binnenkant van het stofje werd een lekker warm teddystofje, en de grote sterren in fleece konden ook niet ontbreken…

sterrendekentje

Het sterrenstofje komt van het Stoffenspektakel, de teddy stof van Verkempinck in Oostende en het pinguin- en bootstofje zijn lapjes uit de Veritas…

Geef een reactie

