Stilte voor de storm


Mijn laatste berichtje dateert al van augustus… ’t Is hier echt wel stil de laatste tijd. Nochtans staat er zo veel op de planning, maar er geraakt zo weinig gedaan!

Mijn energieniveau zakt de laatste tijd ver onder nul. En hoewel ik zo veel leuke naaiprojectjes in mijn hoofd heb, is in de zetel ploffen het enige wat ik na het werk nog kan doen. En in het weekend dan? Wel… in het weekend geniet ik er vooral van om slaap in te halen!

Er valt wel een nieuwtje te vertellen, dé reden waarom alles hier op een laag pitje staat. We verwachten in april een zoontje! En daar ben ik superblij om. Ik neem er de rest graag bij!

Tegen de zwangerschapkilo’s moet ik alleszins nog niet vechten, want ik zag vooral kilo’tjes wegsmelten. Geen preggie cravings voor mij, ik ben al blij als ik überhaupt zin heb in eten. Volgens de dokter kan het allemaal geen kwaad, die kleine neemt wat hij nodig heeft. En dat zie je ook wel aan mijn buik, want die is al serieus aan het groeien. Je kan er niet meer naast kijken! En da’s logisch ook, want ondertussen zitten we al in de helft van die 40 weken. En dat klein mannetje, dat wordt duidelijk een voetballer!

Toch één projectje dat nog van onder de naaimachine rolde: een geboortepakketje voor kleine Maité. Een slaapzakje, een dekentje, een walvisknuffel en een pamperzakje, allemaal met het leuke walvisstofje van Mies en Moos. Jammer genoeg nam ik enkel van het slaapzakje een foto. Ik gebruikte het patroon van de Ava slaapzak van Straight Grain dat in La Maison Victor verscheen. De ‘furreltjes’ vooraan liet ik weg, ik vond het stofje op zich al druk genoeg.

slaapzakje

En o ja, ook dit setje rolde van onze mijn naaimachine… Het eerste naaisel voor onze baby boy! Naar het patroontje van Emma en Mona.

IMG_4176

En verder is het aftellen naar kadOOS, aftellen én stressen! Want eigenlijk heb ik nog helemaal niets gedaan. Maar ja, het zal wel goed komen! Wist je trouwens dat we deelnemen aan de Warmste Week van Music for Life? De opbrengst van de bar gaat naar vzw Glek, en zo helpen we om pleegkindjes een leuke dag te bezorgen. Reden te meer om eens langs te komen en even aan de bar te blijven plakken!

MFL

Een gedachte over “Stilte voor de storm

  1. Pingback: Babynaaisels | Twinkel Bel

Geef een reactie

