Bumba!

Na het optreden van K3 (waarvoor ik deze outfit maakte), volgde een optreden van Bumba. En wat had je dan gedacht, kleine Jade mocht natuurlijk mee en een nieuwe outfit kon niet ontbreken.

Voor het kleedje koos ik voor een gele punta di roma tricot en roze flockfolie voor het hartje. Ik gebruikte hetzelfde patroon als bij het K3 kleedje, het A-lijntje blijft een leuk en eenvoudig te maken modelletje.

outfit

Maar dat zou te eenvoudig geweest zijn… er moest nog een hoedje bij. Daar heb ik toch even moeten nadenken, want het is een modelletje dat toch wel mooi de hoogte in moest blijven staan én het moest rekbaar zijn om rond een kinderhoofdje te passen. Uiteindelijk tekende ik zelf een patroon. Het hoedje is aan de binnenzijde gevoerd met dezelfde tricot, aan de voorzijde is zowel de binnen- als buitenkant verstevigd. De achterzijde liet ik zo, zodat de stof nog kon meerekken. En met succes. het hoedje paste én ze heeft het heel het optreden aangehad.

IMG_2888

En lieve, schattige Jade vond het een heerlijk optreden. Ze heeft gedanst tot ze erbij neerviel.. 😉

IMG_2887

IMG_2886

Een gedachte over “Bumba!

Geef een reactie

