Penguin love

Pinguïns zijn schattig. Punt. Veel meer valt er eigenlijk niet over te zeggen. Het is dan ook geen wonder dat pinguïns ‘in’ zijn. Je moet maar eens ‘penguin’ ingeven in Pinterest, ongelooflijk hoe veel resultaten je krijgt. Quotes, maar ook heel veel DIY ideetjes.

penguin

Ik had het patroontje van Purl Bee al een tijdje gepinned, maar toen ik haar leuke versies zag verschijnen, kreeg ik er ook zin in. Het patroontje kwam op tafel, en.. een uurtje of twee later had ik een pinguïn. Oké, dat klonk wel heel eenvoudig. Laat ik maar zeggen dat het dat niet was. Heb ik al eens verteld welke grondige hekel ik heb aan met de hand naaien? Wel, een hele grondige hekel dus. Met de hand naaien lukt me niet zonder mijn vingers vol gaatjes te prikken. Maar eind goed, al goed. Al blijft het voorlopig wel bij één exemplaar. Om even eerlijk te zijn, ben ik ook niet helemaal tevreden. Alfred, zoals ik hem doopte, blijft ook niet zo graag recht staan. Misschien kan ik het hem nog leren door zijn voetjes een beetje te verzwaren..

penguin2

Omdat ik toch niet genoeg kon krijgen van pinguïns, rolden deze knuffelzachte exemplaartjes ook nog vanonder de naaimachine. Gemaakt met fleece en gevuld met kussenvulling. Iets helemaal anders, maar toch heerlijk schattig! En bijna volledig met de machine genaaid 😉

penguin1

O ja, en verder werden er nog wat kwijlsjaaltjes genaaid voor Passionistas. Nu zijn het echt wel de laatste, deze week moeten er dringend nog wat lentejuweeltjes gemaakt worden!

kwijlsjaaltje

Geef een reactie

