Mini K3

Ooit maakte ik al eens drie K3 rokjes voor the big K Party, zoals je hier al eens zag. Ik dacht dat het qua K3 daarbij zou blijven, tot ik hoorde dat kleine Jade binnenkort voor de eerste keer naar een optreden van K3 mocht. De oma en tante van Jade vonden dat ze daarvoor toch wel in tenue moest zijn, en… Je hoort me al komen. Een K3 kleedje was in de maak!

Ik gebruikte een witte, stevige, glanzende tricot. Het leek me voor zo’n kleintje wel aangenaam om goed te kunnen bewegen, dus ik wou liever geen katoen gebruiken. Voor de regenboog gebruikte ik satijnbiais in regenboogkleurtjes. Was me dat even vloeken zeg! Niet-rekkende biais op een rekstofje naaien, dat vraagt om moeilijkheden. De tricot trekt dan ook een beetje scheef, maar dat heb ik bij de afwerking wat kunnen verdoezelen door de zoom aan de linkerkant iets meer in te korten dan aan de rechterkant. Voor het zoompje aan de nek en de armpjes gebruikte ik een roze stretchboordje. En de letters werden uiteraard uit roze flockfolie geknipt en op het kleedje gestreken.

Foto 8-02-15 15 37 58

Daarnet kreeg ik foto’s toegestuurd van Jade in haar nieuwe kleedje. Ze is zoooo schattig! Het kleedje valt een beetje groot (ik maakte een maatje 86), maar dan kan ze het nog lekker lang dragen natuurlijk. Jade is helemaal klaar voor haar eerste K3 show!

IMG_2111

IMG_2125

Oeps… Kleine meisjes en witte kleedjes… Tja… 10 minuutjes nadat deze foto’s genomen zijn, mocht het kleedje alweer in de was 😉

Stof en fournituren: Stoffen Verkempinck, Oostende
Patroon: De Droomfabriek

 

 

Een gedachte over “Mini K3

  1. Pingback: Bumba! | Twinkel Bel

Geef een reactie

