Harry

Ik zit een beetje met een naaidipje. Nu ja, noem het maar een serieuze naaidip. En die is al aan de gang sinds begin december. Ik zou nog van alles moeten naaien: kwijlsjaaltjes voor de vriendinnen (nuja, voor de baby’s van de vriendinnen), een sjaal voor de mama, een sjaal voor mezelf,… En ergens zou ik toch ook nog wel eens graag een kleedje voor mezelf naaien, want het ‘Belladone Dress’ patroon van Deer en Doe ligt al eventjes naar me te knipogen (ik zag deze versie blinken, en kon niet weerstaan).

En toen kwam net die collega en vriendin waar ik nooit neen tegen kan zeggen, met een naaivraagje. En het was nogal dringend, want er was net een baby’tje geboren en binnen een paar dagen wou ze graag op bezoek met een Twinkel Bel cadeautje. En zoals steeds kon ik weer geen nee zeggen. Typisch hé.

Het moest een leuk babypakketje worden in een retrostofje, een dekentje en twee slabbetjes. De kleine jongen heet Harry, awel, dat vind ik nu echt eens een leuke naam. En die autootjes van Soft Cactus, die leken wel ideaal voor het pakketje. Na veel gezucht ben ik er dan maar aan begonnen. Na een paar uurtjes naaien en wat freestylen met flockfolie, was het pakketje klaar.

Harry

En wat leuk om te horen dat de ouders van Harry het een heel tof pakketje worden. De slabbetjes werden blijkbaar ook druk aangepast door de aanwezige volwassenen (maar daar zijn – o zo jammer – geen foto’s van).

Vanavond moeten die slabbetjes en sjaals er ook eindelijk eens aan geloven. En kleine schattige Jade, die volgende maand voor het eerst naar een optreden van K3 gaat, krijgt binnenkort ook een K3 kleedje aangemeten.

Wat zegt u? Een naaidip? Nee hoor, ikke niet. Met dank aan Marijke! 😉

 

2 gedachtes over “Harry

Geef een reactie

