De bloemenborderjurk zonder bloemen

Vorige vrijdag had ik een dagje verlof, en besloot ik dat het een lekker egoïstisch dagje zou worden (na het kuisen dan toch, want dat was ook eens nodig…). Ik kocht op het Stoffenspektakel vorige maand een petrolkleurige punta di roma, en wou daar echt eens een kleedje voor mezelf van maken.

Een patroon vinden, dat is toch altijd een drama.. Maar ik wou het simpel houden, en mijn oog viel op dit jurkje (bloemenborderjurkje) uit de Knipmode van mei 2014.

foto9

Maar ik zie liever een wijder rokje. En een ronde hals. Aanpassen dus die handel! Eens alles in mekaar gedriegd was, mocht ik ook nog de taille en het bovenstuk versmallen en de schouders optrekken. Het is misschien niet perfect, maar… het is mijn allereerste zelfgemaakte kleedje waarmee ik buiten durf te komen! Een mijlpaal!

Geef een reactie

