Flamingo’s XL

Zondag ga ik barbecuen bij een vriendin die fan is van flamingo’s. En van kitch. Maar vooral van flamingo’s! Ze heeft een fantastisch leuk interieur en hele leuke spulletjes. Ik wou heel graag iets naaien wat waarbij zou passen. ’t Was al snel beslist dat ik een flamingo stofje zou gebruiken. Ik heb van Timeless Treasures beide flamingo stofjes gekocht: de mini en de grote flamingo’s.

Toen ik de toiletzak tutorial van Handmade Miekeย zag, wist ik het: dit zou het worden! Vol goede moed ging ik aan de slag met de grootste flamingo’s. Maar de moed zakte in mijn schoenen toen ik besefte dat het bij zo’n grote print wel belangrijk wasย dat die print zou doorlopen van het voorzakje op het eigenlijke zakje. Toen ik bovendien zag hoeveel stof ik daardoor zou verliezen, viel de keuze toch op de mini flamingo’s. En nu ik het resultaat zie, ben ik daar wel zeer blij om!

De tutorial is heel erg duidelijk, en heel erg uitgebreid. Ik ben nog maar een beginneling, maar kon alles goed volgen – al moest ik af en toe twee, drie of zelfs vier keer kijken. Een beetje problemen met de paspel, een beetje sukkelen met de rits.ย En een paar beginnersfoutjes. Maar over het algemeen ben ik zeer tevreden met het resultaat!

Het enige wat ik aanpaste aan het patroon, was het binnenzakje. Ook dat heb ik doormidden gestikt, omdat het nogal openstond als ik dat niet deed.

Nu maar hopen dat ze blij is met haar flamingo XL toilettas!

 

foto 5

foto 4

foto 3

foto 2

Stofjes: mini flamingo Timeless Treasures en roze polkadotjes van bij Stippeltje (Kapellen)

Fuchsia paspel en rits: Naaicentrum Demyttenaere (Oostende)

7 gedachtes over “Flamingo’s XL

  1. Ik had op facebook ook al gereageerd, maar het ziet er super uit! Zal je vriendin vast blij mee zijn! En ik zie er niet aan af dat je ‘beginner’ bent. Ziet er zeer gevorderd en precies uit ๐Ÿ˜‰

Geef een reactie

